۲۶ بازديد

فیستول مقعد یک وضعیت پزشکی است که در آن یک پیوند غیرطبیعی بین داخل مقعد و پوست خارجی ایجاد می‌شود. این وضعیت معمولاً به علت عفونت در یک غده مخفی مقعد (غده مقعدی) یا به دنبال عمل جراحی در منطقه مقعد ایجاد می‌شود. برخی از علائم فیستول مقعد عبارتند از:

خروج مدفوع یا مایعات از مسیری غیرمعمول: ممکن است مدفوع یا مایعاتی از یک نقطه دیگر به جای مقعد خارج شود. این ممکن است علامتی از وجود فیستول باشد.

درد و تورم در منطقه مقعد: افراد ممکن است درد، تورم و یا احساس گرما در منطقه مقعد خود را تجربه کنند که ممکن است به دلیل وجود فیستول باشد.

خونریزی از منطقه مقعد: در برخی موارد، خونریزی از فیستول مقعدی ممکن است اتفاق بیافتد.

آبسه یا راحتی ها در منطقه مقعد: ممکن است برخی افراد آبسه، راحتی ها یا برآمدگی های غیرطبیعی در منطقه مقعد خود را تجربه کنند.

علائم عفونت: ممکن است علائم عفونتی مانند تب، لرز، و یا درد شدید تشدید شونده را تجربه کنید.

با توجه به علائم فوق، اگر شما یا کسی دیگری از علائم فیستول مقعد را تجربه می‌کنید، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا تشخیص دقیق داده شود و درمان مناسب را شروع کنید. درمان فیستول مقعد ممکن است شامل داروها، جراحی و یا درمان‌های دیگر باشد که توسط پزشک تعیین می‌شود.

آیا آبسه همان فیستول است؟
خیر، آبسه مقعد و فیستول دو وضعیت مختلف در مورد منطقه مقعد هستند و با یکدیگر هم‌تراز نیستند. در ادامه توضیح دو وضعیت مختلف آبسه مقعد و فیستول را می‌یابید:
آبسه مقعد (هموروئید):
آبسه مقعد، یا هموروئید، یک وضعیت پزشکی است که در آن ورم و تورم در بخش‌هایی از رگ‌های خونی مقعد ایجاد می‌شود. این وضعیت معمولاً به علت فشار زیاد روی رگ‌های خونی مقعد به وجود می‌آید که می‌تواند به علت یبوست، تغییرات در سبک زندگی، یا عوامل دیگری رخ دهد. آبسه مقعد معمولاً با درد، خونریزی، و یا تورم در منطقه مقعد همراه است.
فیستول مقعد:
فیستول مقعد، همانطور که پیشتر توضیح داده شد، یک پیوند غیرطبیعی بین داخل مقعد و پوست خارجی است که ممکن است به دلیل عفونت در یک غده مخفی مقعد یا عمل جراحی در منطقه مقعد ایجاد شود. فیستول مقعد ممکن است با خروج مدفوع یا مایعات از یک نقطه غیرطبیعی در منطقه مقعد همراه باشد، و همچنین با درد، تورم، خونریزی، و سایر علائم تنبلی مقعدی همراه باشد.
بنابراین، آبسه مقعد و فیستول مقعد دو وضعیت متفاوت هستند و نیاز به تشخیص و درمان مناسب دارند که توسط مرکز درمان لیزر تعیین می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.